مرکز سفارشات تلفنی
مقالات
/
آموزش آشپزی
/

آشنایی با غذاهای مورد علاقه گیاه خواران

date_range
19 اردیبهشت 1401
visibility
649

فروشگاه آنلاین پروتئینی 2015 ، برای خرید گوشت در مشهد و ... است ، برای ما ایرانی ها انتخاب گیاهخواری سخت است، زیرا 90 درصد غذاهای سنتی با انواع گوشت سفید و قرمز درست می شود. این مسئله باعث تردید برای دوستداران غذاهایی مانند قرمه سبزی می شود ، اما نگران نباشید فرمه سبزی را میتوان با گوشت سویا یا فرآوردهای غیر گوشتی نیز درست کرد. مادر این مقاله انواع غذاهای گیاهی را آموزش می دهیم .

ساندویج ها

همبرگر و چیکن ها تنها ساندویج های دنیا نیستند. شما می توانید با کمی تخیل و خلاقیت ، ساندویج های خوشمزه ای درست کنید، اگر پنیر و تخم مرغ هم در لیست غذاهای شما نیستند ، نگران نباشید، هنوز می توانید ساندویج بخورید. البته به جای گوشت می توانید  از سویا که پروتئین گیاهی دارد استفاده کنید و باز هم همبرگرهای خوشمزه درست کنید.

ساندویج پنیر: درست کردن ساندویج پنیر راحت است و وقت زیادی از شما نمی گیرد، فقط کلی است از سوپر مارکت نزدیک خانه تان یک بسته نان که با آرد درست شده بخرید و با یک قالب پنیر ، گوجه فرنگی ،گردو و بادام یک ساندویج خوشمزه بسازید.

ساندویج سبزیجات: انواع سبزیجاتی که با هم همخوانی دارند مثل کدو ، قارچ ، فلفل دلمه ایی می تواند جزو ساندویج شما باشد. مواد را با هم بپزید، با ادویه مزه دارش کنید و بعد از پخت در نان بپیچید و میل کنید.

سمبوسه: سبزیجات معطر و سیب زمینی پخته مواد تشکیل دهنده سمبوسه هستند. پس مخلوط سفت و معطر را در نان بپیچید سرخ کنید و از طعم آن لذت ببرید.

خورش ها: 

خورش به: آلوی خورشی ، به ، روغن ، شکر ، اب لیمو ، رب ، گوجه فرنگی و دارچین جزو مواد تشکیل دهنده خورش به است. مورش به مثل انواع خورشت های ایرانی درست می شود وبرای طعم دار کردن آن می توانید با کم و زیاد کردن میزان شکر و آبلیمو، ترش و شیرینی غذا را تنظیم کرد. البته خورش به بیشتر با مرغ سرو می شود ولی می توانید آن را بدون گوشت نیز میل کنید.

خوراک سبزیجات 

انواع سبزیجات مقل درت ، لوبیا سبز ، نخود فرنگی ، جعفری و حتی گشنیز می تواند در قابلمه خوراک تان ریخته شود.

خوراک سبزیجات: انواع سبزیجات مثل ذرت ، لوبیا سبز ، نخود فرنگی ، جعفری و حتی گشنیز میتواند در قابلمه خوراک تان ریخته شود. خوراک سبزیجات تند، با آب کم میتواند شما را در طول روز شاداب نگه دارد.

پلوها: به جز میل کردن خورش ها با برنج می توانید پلوهای زیادی هم به کمک سبزیجات درست کنید.

 لوبیا پلو: لوبیا پلو گیاهی ما درست مثل لوبیا پلوهای معمولی درست می شود. با این تفاوت که گوشت از لیست غذایی حذف شده و جای آن را بادمجان سرخ کرده ورقه‌ایی گرفته است. شما می توانید به جای گوشت از قارچ هم استفاده کنید.

هویج پلو: طرز تهیه هویج پلوی گیاهی فرقی با هویج پلوهای معمولی ندارد. هویج و پیاز به اضافه سویا مواد اولیه هویج پلوی گیاهی هستند. البته می توانید از برنج شیرین تان بدون حضور سویا لذت ببرید.

آش ها

آش ها یکی از علایق گیاهخوارن است . آش ها را پر از حبوبات و انواع سبزیجات هستند.
آش خیار : خیار چنبر، بلغور ، کشک، دوغ ، نخود و زردچوبه مواد آش خیارند. این آش مخصوص تابستان است و هارمونی رنگ زرد و سبز کاسه آش تان را شبیه یک تابلوی نقاشی می کند.

سالادها: تقریبا تمامی سالادها از سبزیجات درست می شوند، پس حداقل درباره سالاد ها نگران نباشید.

سالاد میوه: سیب ، کیوی ، طالبی ، انبه و اناناس می توانند مواد تشکیل دهنده سالاد میوه شما باشند. کافی است بعد از شستن میوه ها با مایع مخصوص شستشوی سبزیجات ، آنها را به قطعه های منظم خرد کنید و در ظرفی ریخته و مخلوط کنید و نوش جان کنید ، این سالاد هم زیبا و چشم نواز است و هم می تواند بسیار خوشمزه و سرشار از ویتامین های زیادی باشد.
سالاد سبزیجات: برای درست کردن سالاد سبزیجات دست تان باز است؛ می توانید از انواع سبزیجات خام و پخته مثل گوجه فرنگی ، کلم بروکلی ، جعفری ، فلفل ذدلمه ایی و هویج استفاده کنید . سالاد سبزیجات نیز زمان زیادی نمی برد و به عنوان چاشنی می توانید از انواع پنیر ها، روغن کنجد و زیتون ، سرکه و گردوی خام پودر شده یا تکه های از نان تست استفاده کرد.

در صورتی که گیاه خوار و وگن نباشید می توانید از سینه مرغ پخته شده نیز استفاده کرد.

سوپ ها:

سوپ سبزیجات: برای سوپ سبزیجات لازم نیست کار خاصی انجام دهید، تمام سبزیجات مثل لوبیا سبز ، گوجه فرنگی ، کام بروکلی و جعفری و قارج را در قابلمه می ریزید  و می گذارید با شعله کم به آرامی بپزد، بعد از یکی دو ساعت سوپ شما آماده خوردن است.

کوکوها

جز جدایی ناپذیر از کوکوها ، تخم مرغ است که برای پخت انواع کوکوها آن را نیاز دارید. می توانید از قالب هایی در پخت و پز استفاده کنید تا شکل خاص تری به کوکوی شما بدهد. اگر وگن هستید و در برنامه غذایی خود از تخم مرغ استفاده نمی کنید می توانید از آرد سفید و پودر سوخاری استفاده کنید.

کوکوی سبزیجات: انواع سبزیجات مثل کدو تنبل ، لوبیا سبز و کدو می توانند جزو اصلی کوکوی شما باشند. حتی می توانید چند نوع از این سبزیجات را با هم مخلوط کنید. می توانید از سویای پخته شده نیز استفاده کنید. و از فلفل دلمه ایی و انواع پنیر ها نیز برای پخت استفاده کنید.

فقط مراقب باشید که زیاد از روغن استفاده نکنید که باعث می شود غذای تان سنگین شود. برای این که غذای تان چرب نشود و در عین حال خوشمزه هم باشد، می توانید از فر اجاق گاز استفاده کنیدو یا کوکوی تان را در تابه های رژیمی بپزید.

فلافل : در فلافل از تخم مرغ استفاده نمی شود ، پس با خیال راحت میتوانید فلافل نوش جان کنید.

پوره ها

پورها در دسته غذاهای کمکی قرار می گیرند، پوره ها سبک هستند و می توانند پیش غذاهای مناسبی باشند.

پوره سبزیجات: پورده کدو تنبل با هل تازه ، پوره اسفناج و پوره سیب زمینی می توانند گزینه های مناسبی برای پوره های سبزیجات باشند. برای این که یک پوره سبزیجات خوب داشته باشید، باید سبزیجات را با آب بپزید و بعد که خوب پخته شد. آب آن را بگیرید و خوب خرد و یا له کنید. بعد دوباره نمک بزنید و فلفل بزنید و با روغن زیتون یا روغن کنجد و کره آنها را بپزید.برای اینکه بدانید پوره تان آماده است، ببنید پوره تا چه حد نرم و بدون آب است. برای این کار قاشق را روی آن بگذارید ، در صورتی که رد به جا نماند، مناسب است.